REKLAMAČNÍ ŘÁD
Jakost paliv je dána katalogy paliv producentů paliv.
- Jakostní vady zjevné
Má-li kupující zato, že dodané palivo vizuálně neodpovídá parametrům uváděným výrobcem
(obsah prachu, nadsítného či podsítného, hlušiny), bezodkladně oznámí prodávajícímu zjištěné
vady, nejdéle však do 7 dnů od převzetí dodávky, toto nechá odděleně uskladněno a vyčká
vyjádření dodavatele, který navrhne řešení nejdéle do 3 pracovních dnů ode dne obdržení
reklamace.
- Jakostní vady skryté
Má-li kupující zato, že dodané palivo obsahuje vysoký obsah popela, má nízkou výhřevnost či má
jinou skrytou vadu, kterou nemohl objektivně vizuálně zjistit při převzetí dodávky, oznámí
zjištěnou vadu a umožní pracovníkovi dodavatele provést odběr kontrolního vzorku
reklamovaného paliva. Tento vzorek dodavatel postoupí akreditované laboratoři pevných paliv a
po obdržení výsledků provedených analýz prokazatelným způsobem vyrozumí kupujícího o
konečném řešení reklamace. Je-li reklamace oprávněná, tzn. že některý z jakostních parametrů
paliva nebyl dodržen, hradí náklady účtované laboratoří v plné výši prodávající, v opačném případě,
tedy byly-li všechny parametry v souladu s katalogem producenta, hradí pak veškeré náklady na
reklamační řízení kupující.
Reklamovat palivo na vady skryté lze maximálně do 60 dnů ode dne dodání.
- Váhové reklamace
Má-li kupující pochybnosti o správnosti vážení dodávky či nemá-li důvěru v dodanou hmotnost
paliva, jež je uvedena na dodacím listu, ihned před vyprázdněním uvědomí o této skutečnosti
vedoucího příslušného skladu a zajistí si kontrolní vážení v nejbližším okolí. Za již složené zboží
nelze reklamaci váhového úbytku uznat.
- Reklamační řízení
Jakoukoli reklamaci je třeba uplatnit v řádném termín a prokazatelným způsobem, tzn. osobním
předáním písemné reklamace na dodávajícím skladě, mailem, poštou. Nejlépe pak vyplněným a
podepsaným „Protokolem o vadách“, který je k dispozici na každém našem skladě. V protokolu uvede co nejpřesnější a nejúplnější popis zjištěné závady,
přiloží případně fotodokumentaci a navrhne termín možné kontrolní přejímky. V případě nutnosti
odběru vzorku pro laboratorní zkoušení umožní dodavateli přístup k reklamovanému zboží.
Váhové reklamace vyřizuje prodávající ihned, u zjevných jakostních vad navrhne řešení do 7 dnů a
u skrytých do 21 dnů resp. do 7 dnů po obdržení laboratorních výsledků z laboratoře.
- Přijímání reklamací
Osobně u vedoucích skladů: v pracovní dny od 8:00 do 15:30
-mailem na: paliva.borovicka@centrum.cz
-poštou nebo telefonicky